På Södra Vägen 2 i Göteborg ligger föreningens galleri. Galleriet har plats för två separatutställningar och är ett av Göteborgs vackraste konstrum.

Galleriet har öppet tisdag – torsdag och lördag – söndag mellan 12.00 – 16.00. Måndagar och fredagar stängt.

Kommande utställningar – vernissage 18 augusti

STORA GALLERIET
Pieter Hybbinette – skulptur under rubriken ”80 år/50 år som konstnär”. I samband med utställningen arrangerar vi också ett konstsamtal i galleriet den 5 september.

LILLA GALLERIET
Anne Pira, måleri. Se också Anne Piras artikel i programbladet.

Bild överst till höger:
Ingången till Göteborgs Konstförening och Galleriet på Södra Vägen 2 (hörnet Engelbrektsgatan-Södra Vägen)

Bild överst till vänster och i mitten:
Vy över Galleriets fyra utställningsrum.
Foto: Lars Lundberg

helint2
Om du vill ansöka om utställning fyll i och skicka in nedanstående formulär. Skicka också ett mail till info@goteborgskonstforening.org med CV och bilder. 2018 är gallerierna fullbokade; ett fåtal utställningstider lediga 2019.

Ritning över lokalen

Ansökan om utställning

Adress

I galleriet
I Stora Galleriet visas nu MIDVINTERBLOT – 135 konstverk av inbjudna konstnärer och elever. Missa inte att besöka oss för att se denna utställning. Öppet alla dagar 8-16/12 kl 12-18.
VARMT VÄLKOMMEN
Programaktiviteterna
Nu har vi en enda programpunkt kvar och det är fotoföredraget  ”Foto som konst” den 11 december kl 18.30 på galleriet, Södra Vägen 2. Än finns platser kvar, välkommen med din anmälan.

TILLFÄLLIGT STOPP
Vi gläder oss åt det stora intresset att ställa ut hos oss. Många fina ansökningar väntar på tid och plats och vi är uppbokade för lång tid framöver. Styrelsen har därför beslutat att göra ett tillfälligt stopp i rekryteringen av utställare från och med höstsäsongen 2018. Vi återkommer givetvis när vi är redo att ta emot nya ansökningar igen. Vi hörs och ses således vid senare tillfälle.

Gata

Postnummer

Ort

Mobil/Telefon