På Södra Vägen 2 i Göteborg ligger föreningens galleri. Galleriet har plats för två separatutställningar och är ett av Göteborgs vackraste konstrum.

Galleriet har öppet tisdag – torsdag och lördag – söndag mellan 12.00 – 16.00. Måndagar och fredagar stängt.

Kommande utställningar – vernissage 18 augusti

STORA GALLERIET
Pieter Hybbinette – skulptur under rubriken ”80 år/50 år som konstnär”. I samband med utställningen arrangerar vi också ett konstsamtal i galleriet den 5 september.

LILLA GALLERIET
Anne Pira, måleri. Se också Anne Piras artikel i programbladet.

Bild överst till höger:
Ingången till Göteborgs Konstförening och Galleriet på Södra Vägen 2 (hörnet Engelbrektsgatan-Södra Vägen)

Bild överst till vänster och i mitten:
Vy över Galleriets fyra utställningsrum.
Foto: Lars Lundberg

helint2
Om du vill ansöka om utställning fyll i och skicka in nedanstående formulär. Skicka också ett mail till info@goteborgskonstforening.org med CV och bilder. 2018 är gallerierna fullbokade; ett fåtal utställningstider lediga 2019.

Ritning över lokalen

Ansökan om utställning

Adress

Aktuellt

På lördag 15 september bjuder vi till vernissage kl 12-16 och utställarna heter Lars Blomqvist och Mikael Olofsson. Utöver denna utställning vill vi även slå ett slag för det nya Konstlotteriet 2018, där två verk lottas ut. Lotterna finns att köpa på galleriet (kontant betalning eller swish, lottpris 100 resp 50 SEK per lott).

Väl mött på höstens konsthändelser och till dig som ännu inte är medlem; välkommen som medlem i föreningen, mer info finns under rubriken ”Bli medlem” .

TILLFÄLLIGT STOPP
Vi gläder oss åt det stora intresset att ställa ut hos oss. Många fina ansökningar väntar på tid och plats och vi är uppbokade för lång tid framöver. Styrelsen har därför beslutat att göra ett tillfälligt stopp i rekryteringen av utställare från och med höstsäsongen 2018. Vi återkommer givetvis när vi är redo att ta emot nya ansökningar igen. Vi hörs och ses således vid senare tillfälle.

Gata

Postnummer

Ort

Mobil/Telefon