På Södra Vägen 2 i Göteborg ligger föreningens galleri. Galleriet har plats för två separatutställningar och är ett av Göteborgs vackraste konstrum.

Galleriet har öppet tisdag – torsdag och lördag – söndag mellan 12.00 – 16.00. Måndagar och fredagar stängt.

Kommande utställningar – vernissage 18 augusti

STORA GALLERIET
Pieter Hybbinette – skulptur under rubriken ”80 år/50 år som konstnär”. I samband med utställningen arrangerar vi också ett konstsamtal i galleriet den 5 september.

LILLA GALLERIET
Anne Pira, måleri. Se också Anne Piras artikel i programbladet.

Bild överst till höger:
Ingången till Göteborgs Konstförening och Galleriet på Södra Vägen 2 (hörnet Engelbrektsgatan-Södra Vägen)

Bild överst till vänster och i mitten:
Vy över Galleriets fyra utställningsrum.
Foto: Lars Lundberg

helint2
Om du vill ansöka om utställning fyll i och skicka in nedanstående formulär. Skicka också ett mail till info@goteborgskonstforening.org med CV och bilder. 2018 är gallerierna fullbokade; ett fåtal utställningstider lediga 2019.

Ritning över lokalen

Ansökan om utställning

Adress

I galleriet
Välkommen att besöka galleriet, våra utställare är Ann-Sofie Claesson i Stora Galleriet och Peter Stridsberg i Lilla Galleriet. Måleri och Fotografi står på programmet. Utställningen pågår till och med 2 december.
VARMT VÄLKOMNA!
Programaktiviteterna
Platser finns till Land Art 20/11 och Fotoföredraget den 11/12. Båda programpunkterna kommer att äga rum på Konstföreningen, Södra Vägen 2. Således inte på Konstepidemin som angivits i programbladet.
Väl mött på höstens kvarvarande konsthändelser och till dig som ännu inte är medlem; välkommen som medlem i föreningen, mer info finns under rubriken ”Bli medlem”.

TILLFÄLLIGT STOPP
Vi gläder oss åt det stora intresset att ställa ut hos oss. Många fina ansökningar väntar på tid och plats och vi är uppbokade för lång tid framöver. Styrelsen har därför beslutat att göra ett tillfälligt stopp i rekryteringen av utställare från och med höstsäsongen 2018. Vi återkommer givetvis när vi är redo att ta emot nya ansökningar igen. Vi hörs och ses således vid senare tillfälle.

Gata

Postnummer

Ort

Mobil/Telefon

Januari

Februari

Vilken aktivitet*

Namn*

Adress*

Postnr*

Postort*

Epost*

Mobil/Telefon*

Anmälan medlemskap

Anmälan aktiviteter/resor

Ansökan utställning

Vernissageinbjudan

Fyll i formuläret nedan för att få våra vernissageinbjudningar:

Vernissage

Vernissage lördag 10 november kl 12.00-16.00
STORA GALLERIET
Ann-Sofie Claesson, måleri.
LILLA GALLERIET
Peter Stridsberg, fotografi.

Utställningen pågår 10 november – 2 december.

Medlemserbjudande

"Lång väntetid - ingen kölapp", Kent Karlsson