På Södra Vägen 2 i Göteborg ligger föreningens galleri. Galleriet har plats för två separatutställningar och är ett av Göteborgs vackraste konstrum.

Galleriet har öppet tisdag – torsdag och lördag – söndag mellan 12.00 – 16.00. Måndagar och fredagar stängt.

Kommande utställningar – vernissage 18 augusti

STORA GALLERIET
Pieter Hybbinette – skulptur under rubriken ”80 år/50 år som konstnär”. I samband med utställningen arrangerar vi också ett konstsamtal i galleriet den 5 september.

LILLA GALLERIET
Anne Pira, måleri. Se också Anne Piras artikel i programbladet.

Bild överst till höger:
Ingången till Göteborgs Konstförening och Galleriet på Södra Vägen 2 (hörnet Engelbrektsgatan-Södra Vägen)

Bild överst till vänster och i mitten:
Vy över Galleriets fyra utställningsrum.
Foto: Lars Lundberg

helint2
Om du vill ansöka om utställning fyll i och skicka in nedanstående formulär. Skicka också ett mail till info@goteborgskonstforening.org med CV och bilder. 2018 är gallerierna fullbokade; ett fåtal utställningstider lediga 2019.

Ritning över lokalen

Ansökan om utställning

Adress

Aktuellt

Konstföreningen håller öppet KULTURNATTA (fredag 19 okt) kl 17.00-21.00.  VÄLKOMNA!
Agneta Gussander visar sina mustigt vackra naturmålningar i Stora Galleriet. Curt Dahléns färgstarka abstraktioner i Lilla Galleriet lockar öga och fantasi lite extra. Utställningen pågår 13 okt – 4 nov.
Platser finns också till en del av höstens återstående programpunkter. Skicka gärna förfrågan/anmälan per mail.
För den lotterisugna finns lotter fortfarande kvar till vårt Konstlotteri. Finns att köpa på kansliet där vinsterna också visas.

Väl mött på höstens konsthändelser och till dig som ännu inte är medlem; välkommen som medlem i föreningen, mer info finns under rubriken ”Bli medlem”.

TILLFÄLLIGT STOPP
Vi gläder oss åt det stora intresset att ställa ut hos oss. Många fina ansökningar väntar på tid och plats och vi är uppbokade för lång tid framöver. Styrelsen har därför beslutat att göra ett tillfälligt stopp i rekryteringen av utställare från och med höstsäsongen 2018. Vi återkommer givetvis när vi är redo att ta emot nya ansökningar igen. Vi hörs och ses således vid senare tillfälle.

Gata

Postnummer

Ort

Mobil/Telefon

Januari

Februari

Vilken aktivitet*

Namn*

Adress*

Postnr*

Postort*

Epost*

Mobil/Telefon*

Anmälan medlemskap

Anmälan aktiviteter/resor

Ansökan utställning

Vernissageinbjudan

Fyll i formuläret nedan för att få våra vernissageinbjudningar:

Vernissage

Vernissage lördag 13 oktober kl 12.00-16.00
STORA GALLERIET
Agneta Gussander, naturmåleri i mustiga färger.
Agneta Gussander Press   Agneta Gussander CV
LILLA GALLERIET
Curt Dahlén visar sina abstrakta, färgrika målningar.
Curt Dahlén Press   Curt Dahlén CV

Utställningen pågår 13 oktober – 4 november.

Medlemserbjudande

"Lång väntetid - ingen kölapp", Kent Karlsson