Vi är en förening med en sedan mitten av förrförra seklet bred och djup förankring i Göteborgs Konst- och Kulturliv, och som sådan en synnerligen viktig aktör i stadens konstkretsar. Till exempel ligger föreningen till grund för både Konstmuseet, Konsthallen och Valands Konstskola – något vi är stolta över.
Vi har funnits på flera adresser, senast på Södra Vägen, dit många besökare har hittat. Nu tar vi ett nytt steg i föreningens historia genom att flytta till nya lokaler på Kastellgatan 9.
Eget galleri – egentligen två gallerier i samma lokal – och en rad programaktiviteter gör oss till en uppskattad mötesplats för konstintresserade, såväl utställare som medlemmar och besökare.

Föreningen har 575 medlemmar, i alla åldrar. Som medlem har man möjlighet att ta del av det stora utbud av aktiviteter i form av konstresor långt bort eller i närområdet, gallerivandringar, föredrag, ateljébesök, museibesök, temakvällar, konstföredrag m m.

Gothenburg Art Association is the oldest association in Sweden and is still an important part of the art scene. It started in 1854 with the vision to promote art in the city and has so continued to the present day. We are proud to carry on the tradition and you are welcome to to visit our current exhibitions.